مقالات

تاثیر تخت طبی بر سلامت بدن

تخت طبی

در این مقاله شما را با تخت طبی آشنا می کنیم که تاثیر به سزایی بر روی سلامت بدنتان دارد .

اگر چار دیسک کمر و مشکل ستون فقرات هستید و از درد آن رنج می برید و یا به سلامت ستون مهره ها و فرم بدنتان اهمیت می دهید از خواندن این مطلب قافل نشوید.

رخت خواب مهم ترین وسیله در این زمینه است زیرا بیش از یک سوم عمر خود را روی آن می گذرانید.

بیشتر بدانید: بهترین برند تخت خواب دو نفره .

با خواندن این مطلب راحت بخوابید

رخت خواب طبی از نظر ظاهری تفاوت چندانی با سایر تشک ها ندارد اما طراحی و تولید آن بر اساس استاندارد هایی انجام می شود که خواب راحتی را برایتان به ارمغان می آورد و خستگی طول روز را بطور کامل از بدنتان خارج می کند.

لزوم استفاده از تخت های طبی

همان طور که گفته شد، بخش اعظمی از زندگی خود را روی این تخت ها می گذرانیم و اگر رخت خوابمان بی کیفیت باشد اعضا بدن ما مطابق آن حالت گرفته و در طولانی مدت موجب دیسک کمر و دیگر معضلات مربوط به ستون فقرات می شود.

در تخت های قدیمی از فنر های لرزان استفاده می شد که سلامت مصرف کنندگان را تهدید می کرد.

اما امروزه با روش های نوین و استفاده از متریال با کیفیت مناسب و عدم استفاده از تخت های فلزی و استفاده بیشتر از اجناس چوبی و پارچه ای و چرمی این مشکل به حداقل رسانده.

استفاده از این متریال موجب یکپارچگی بیشتر تخت ها می شود.

تغییر ساختار تشک های مدرن

تشک های قدیمی با الیاف های طبیعی و مصنوعی و پنبه و پشم و… ساخته می شد. این مواد در پارچه ای ریخته می شد و آن را می دوختند و با چوب می کوبیدند.

این تشک ها در چند روز اول بسیار راحت و مناسب بنظر می رسند اما بعد از مدتی دفرمه می شوند و تغییر شکل می دهند که این موضوع منجر به ایجاد آسیب های ستون فقرات می گردد.

برای حل این مشکل در تشک های امروزی که با نام تخت طبی شناخته می شوند از اسکلت بندی استفاده می شود.

این ویژگی در تشک های امروزی مانع فروپاشی و تغییر شکل آن ها می شود یعنی دچار فرو رفتگی و برآمدگی بخاطر وزن بدن و تکان خوردن ها و غلت زدن ها در هنگام خواب نمی شوند.

گاهی نیز از فنر های مخصوص یا فوم های انعطاف پذیر برای ثابت بودن بدن و در یک راستا قرار گرفتن مهره ها استفاده می شود.

تشخیص سرویس خواب با کیفیت

بدن ما در طول خواب بیشترین میزان تماس را با ملافه و پارچه های رویی دارد به همین دلیل استفاده از روکش هایی که پرز و یا کرک دارند بسیار نا مناسب است و باعث ایجاد سرفه و سوزش گلو می شود.

تشک های مناسب از رویه ای با جنس الیاف طبیعی مانند پنبه یا بامبو تهیه شده اند این مواد علاوه بر این که حساسیت ایجاد نمی کنند به دلیل لطیف بودن و بهداشتی بودن سلامت پوست را حفظ می کنند.

از مزایا دیگر این پارچه ها به آنتی باکتریال بودن آن ها می توان اشاره کرد که از تجمع و رشد هر گونه آلودگی، میکروب و باکتری جلوگیری می کند.

از مزیت های دیگر تخت طبی با کیفیت می توان به منافذ آن ها اشاره کرد که هوا را به خوبی عبور می دهند.

این خاصیت باعث می شود که در هنگام خواب بسترتان بیش از حد گرم نشود که موجب تعریق شود.

اما متاسفانه گاهی برای کاهش قیمت از الیاف مصنوعی و پلاستیکی استفاده می شود که این مواد موجب عرق کردن بدن در هنگام خواب می شود و ممکن است این رطوبت در مرور زمان بستر ساز تولید کپک و قارچ شود که به شدت سلامتی را به خطر می اندازد.

سخن آخر درباره تخت طبی

همان طور که خواندید رخت خواب ما که یکی از مهم ترین وسایل در زندگیمان هستند شامل تخت و تشک می شود که معمولا با لوازم جانبی در کنار آن مانند دراور ها، میز های آرایشی، پایختی و… استفاده می شوند.

شما می توانید با مراجعه به سایت ما از قیمت انواع تخت ها و لوزام جانبی آن ها مطلع شوید و در صورت تمایل به صورت آنلاین و یا حضوری خرید خود را انجام دهید.