مقالات

راهنمای خرید سرویس خواب عروس برای جهیزیه

سرویس خواب عروس

تخت خواب ها مهم ترین رکن هر اتاقی هستند  و سرویس خواب عروس جزء اولین و کاربردی ترین وسایل برای خرید جهیزیه به حساب می آیند.

خصوصی ترین بخش هر خانه اتاق خواب آن است و چیدمان اصولی اتاق ها آرامش فکری شما را تامین می کند.

در این مقاله شما را برای تهیه سرویس خواب در جهیزیه به طور کامل راهنمایی می کنیم.

برای اطلاع از قیمت تخت خواب دو نفره در تهران کلیک کنید.

تخت عروس

همان طور که گفته شد یکی از اساسی ترین وسایل برای خرید جهیزیه، سرویس خواب و تخت خواب است که باید در عین حال که شیک بودن خود را حفظ می کند تمامی استاندارد های لازم را حفظ کند.

در انتخاب سرویس خواب ها، به تناسب رنگ محیط اتاق و سبک چیدمان منزلتان توجه کنید. مثلا اگر کل خانه را با سبک کلاسیک یا مدرن چیده اید در چیدمان اتاقتان نیز به همان سبک عمل کنید.

ابعاد تخت دو نفره و سرویس خواب عروس

مهم ترین نکته که در خرید سرویس خواب عروس باید توجه شود در نظر گرفتن فضای موجود برای محل قرار گرفتن تخت با توجه به متراژ اتاق است. خیلی از تازه عروس ها بدون متر کردن فضا برای تخت و در نظر نگرفتن ابعاد تخت خرید اشتباهی انجام می دهند.

به همین منظور توصیه می شود قبل از اقدام به خرید جهیزیه طول و عرض اتاق خوابتان را به کمک متر اندازه گیری کنید و جهت قرار گیری تختتان را تعیین کنید و از خرید هایی اصطلاحا “چشمی” به شدت خود داری کنید.

برای دکوراسیون اتاق عروس می توانید بر حسب میزان فضای موجود از میز آرایش، آینه ،پاتختی، کمد و پاف استفاده کنید.

ارتفاع مناسب برای تخت خواب

واضح است که تخت هایی با ارتفاع بلند حجم بیشتری را اشغال می کند و مناسب استفاده در اتاق های کوچک نیست پس در این موارد بهتر است از تخت هایی با کفی پایین تر استفاده شود.

 رنگ سرویس خواب عروس

در انتخاب رنگ سرویس خواب عروس نیز به اندازه اتاق خواب توجه کنید.

رنگ های روشن و شاد مانند سفید، طوسی، کرم، سبز روشن، آبی کم رنگ اتاق را بزرگ تر نشان می دهند به همین منظور استفاده از این تم رنگی برای اتاق های کوچک توصیه می شود.

رنگ های تیره و گرم نیز طرفداران خود را دارند و به عنوان سبک های مدرن محسوب می شوند و مناسب برای اتاق های بزرگ که نور مناسبی دارند، است.

نکته دیگری که بر زیبایی سرویس خواب می افزاید حفظ تضاد رنگی بین سرویس خواب و رنگ چوب ها با رو تختی و بالشت ها است یعنی اگر یکی را تیره انتخاب می کنید دیگری را روشن تهیه کنید و برعکس.

جنس های موجود برای تخت خواب ها

تخت خواب ها در جنس های چوب، mdfو آهن و فرفوژه ساخته می شوند تخت های آهنی کیفیت کمی دارند و مقاومتشان در برابر رطوبت کمتر است. در این نوع تخت ها قیمت نیز به همان نسبت کمتر است.

کیفیت سرویس خواب عروس

ظرافت و تمیز بودن محصول برای مشتری ها بسیار مهم است در خرید سرویس خواب عروس این اهمیت دو چندان می شود به همین دلیل قبل از خرید حتما به مواردی که گفته می شود توجه کنید.

  • به برش های تزئینی روی تخت دقت کنید که به خوبی و صاف بریده شده باشند و پریدگی روی آن ها نباشد.
  • قبل از اقدام به خرید به سایت ها و فروشگاه های مختلف سر بزنید و کیفیت و قیمت آن ها را بسنجید.
  • حتما قبل از خرید جهیزیه، در مورد برند مورد نظرتان و میزان اعتبار و کارآیی آن تحقیق کنید.
  • به کیفیت لوزام جانبی سرویس خواب، مانند: دستگیره ها و لولا ها و سایر یراق آلات توجه کنید.

طرح های مختف برای سرویس خواب عروس

در انتخاب طرح سرویس خواب عروس نیز توجه به طیف رنگی اهمیت دارد.

سرویس هایی که از چوب راش و گردو و…. ساخته می شوند قابلیت ایجاد نقش و نگار دارند.

در پایان مطلب باید ذکر کنیم که سرویس خواب ها سالیان سال مورد استفاده قرار می گیرند و نمی توان هر سال آن را عوض کرد به همین دلیل باید قبل از خرید به موارد گفته شده ضمن در نظر گرفتن سلیقه شخصی توجه کرد.

در این چند ماه اخیر که  بیماری کرونا خرید ها را به سمت فروش آنلاین سوق داده است شما  می توانید از گرین وود بصورت آنلاین انواع مدل های تخت تک نفره و دو نفره و… را سفارش دهید.