مقالات

دکوراسیون اتاق خواب با روش های فنگ شویی

دکوراسیون اتاق خواب

اتاق خواب ها فضایی برای ایجاد آرامش، بعد از کارهای خسته کننده در طول روز هستند پس انتخاب وسایل و چیدمان آن ها یا همان دکوراسیون اتاق خواب باید با دقت زیاد و در نظر گرفتن سلیقه شخص انجام شود. سرویس خواب حرف اول را در دکوراسیون اتاق خواب می زند پس قبل از هر چیز نیاز است به این مورد و ویژگی های آن بپردازیم.

برای خرید بهترین تخت خواب ها از مرکز فروش تخت خواب در تهران کلیک کنید.

سرویس خواب ها و دکوراسیون اتاق خواب

مهم ترین ویژگی در انتخاب تخت خواب سلامت محور بودن آن است. می توان گفت تختی که استاندارهای لازم برای سلامت ستون فقرات شما را رعایت کرده باشد، شایسته انتخاب است.چرا که شما یک سوم عمر خود را روی آن ها سپری می کنید.

علاوه بر این مورد، زیبایی تخت خواب و تناسب رنگی آن با سایر وسایل اتاق نیز بسیار مهم است.

نکته دیگری که در این زمینه می توان گفت این است که باید کل منزلتان در یک سبک چیده شود مثلا اگر دیزاین و حال و پذیرایی را مدرن در نظر گرفته اید بهتر است تخت خواب و اتاق خواب خود را نیز با این سبک تزئین کنید.

بهتر است تخت خوابتان نزدیک درب اتاق خواب و یا زیر پنجره نباشد.

نقش دیوار ها در دکوراسیون اتاق خواب

بهتر است که از طرح های شلوغ در کاغذ دیواری و یا رنگ های جیغ یا درخشان استفاده نکنید چرا که این طرح ها به زودی برایتان تکراری می شوند و علاوه بر آن تمرکز و آرامش فکری شما را می گیرند.

استفاده از رنگ های آجری، نارنجی و طلایی که رنگ های گرم شناخته می شوند و همچنین رنگ های سبز، آبی و زرد به عنوان رنگ های سرد، مناسب استفاده دراتاق خواب ها هستند که با توجه به سلیقه شما انتخاب می شوند.

در کل توصیه می شود از رنگ های گرم تر برای دکوراسیون اتاق خواب استفاده شود زیرا این رنگ ها ذهن را آرام می کند.

ضمن در نظر گرفتن رنگ و طرح کاغذ دیواری جنس کاغذ دیواری نیز حائز اهمیت است چرا که در صورت استفاده از کاغذ های بی کیفیت، شما در مدت کوتاهی وادار به تعویض آن ها می شوید.

تاثیر نور پردازی اتاق

یکی از بخش های مهم در دکوراسیون اتاق خواب بحث نورپردازی آن هاست.

اگر در اتاقتان مطالعه می کنید از چراغ خواب برای ایجاد نور کافی استفاده کنید که چشمانتان آسیب نبنید.

نور کلی اتاق باید به گونه ای تنظیم شوند که هورمون های مورنیاز برای خواب به موقع ترشح شوند.

بهتر آن است که صبح با نور آفتاب بیدار شوید به همین منظور شب ها بعد از خاموش کردن چراغ ها پرده های رویی را کنار بزنید تا اتاقتان در اول صبح تاریک نباشد.

پرده مناسب برای دکوراسیون اتاق خواب

در نظر گرفتن جنس پرده یکی از مهم ترین مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد. مثلا اگر از بیرون به اتاقتان دیدرس وجود دارد از پارچه های ضخیم تری بجای جنس حریر استفاده کنید.

در صورتی که نیاز به استفاده از پارچه های نازک تر با توجه به دیزاین کل خانه بود، آن ها را در ترکیب با سایر جنس های پارچه استفاده کنید.

کمد دیواری

این ابزار کمک بزرگی در منظم کردن وسایل و به خصوص لباس ها می کند.

تنوع کمد های دیواری بسیار زیاد است و شما می توانید با در نظر گرفتن فضای موجود در اتاق و میزانی که می خواهید هزینه کنید انتخاب کنید.

در ادامه این مورد ذکر می کنیم که استفاده کتابخانه در اتاق خواب مناسب نیست زیرا شلوغ شدن این محیط آرامش فکری را از شما می گیرد.

قرار دادن کتاب مورد علاقه تان کنار تخت انرژی مثبت شما را افزایش می دهد.

ضمن تمام مواردی که برای وسایل ضروری اتاق خواب گفته شد به نکات دیگری در این زمینه می پردازیم.

  • عکس های خانوادگی داخل اتاق را به دیوار های راهرو و حال انتقال دهید.
  • توصیه می شود از تعداد محدودی وسایل فلزی نیز در دکوراسیون اتاق خواب ها استفاده کنید.
  • از استفاده میز تحریر، لپ تاپ،وسایل ورزشی و دستگاه های صوتی و تصویری و لوازمی که تنش و هیجان را به اتاق خوابتان می آورد بپرهیزید.
  • اگر از گیاهان برای دیزاین اتاق استفاده کرده اید، حتما شاخه های خشک و برگ های پلاسیده و پژمرده آن را جدا کنید زیرا آن ها از انرژی اتاق می کاهند.