مقالات

خرید تخت خواب دو نفره چوبی

خرید تخت خواب دو نفره چوبی

خرید تخت خواب دو نفره چوبی معمولا با توجه به فاکتورها و ویژگی های به خصوصی مانند کیفیت، قیمت و مدل صورت می پذیرد که اطلاع از آنها کمک می کند در هنگام خرید، با آگاهی بیشتری تخت خواب ایده ال خود را انتخاب و خریداری کنید. اهمیت این موضوع از آنجایی نشأت می گیرد که تخت خواب، یکی از عناصر مهم برای آرامش و داشتن خوابی با کیفیت است و لذا می توان در هنگام خرید با در نظر گرفتن عوامل موثر در ایجاد این راحتی، بهترین محصول را فراهم کرد. به همین دلیل در مطلب پیش رو، مهم ترین نکات خرید تخت خواب دو نفره چوبی را برخواهیم شمرد.

 

 

مدل های تخت خواب دو نفره چوبی

به طور کلی تخت خواب های دو نفره چوبی در دو مدل به مدرن و کلاسیک در بازار دیده می شوند که انتخاب هریک از آنها بسته به سلیقه افراد می باشد. این سبک ها دارای ویژگی های به خصوصی هستند که در هنگام خرید تخت خواب دو نفره چوبی باید به آن توجه داشت.

مدرن: معمولا جدیدترین مدل های تخت خواب دو نفره مدرن هستند که مهم ترین ویژگی آنها، ساده بودن طراحی و ساختار است و همین ویژگی موجب اشغال کمترین فضا در اتاق خواب می شود. حتی برخی از تخت های مدرن، منحصرأ برای فضاهای کوچک آپارتمانی طراحی شده اند که قابلیت تاشدن نیز دارند. از این رو اگر متراژ اتاق خواب یا آپارتمان شما اجازه استفاده از سرویس های بزرگ و طرح دار را نمی دهد، مدل های مدرن، بهترین انتخاب هستند. ضمن اینکه باید به تناسب و تقارن این مدل تخت ها با دکوراسیون منزل و اتاق خواب نیز توجه داشته باشید زیرا هماهنگی تخت خواب به عنوان یکی از اجزای مهم هر خانه ای با سایر لوازم و طراحی داخلی بسیار مهم است.

کلاسیک: این سبک همواره طرفداران خاص خود را داشته و علی رغم تصور عده ای که تخت های کلاسیک را قدیمی می دانند، باید گفت که جذابیت این مدل از تخت خواب ها همچنان پابرجا و تحسین برانگیز است. طراحی این سبک از تخت خواب، مناسب فضاهای بزرگ با چیدمان رسمی است و موقع خرید تخت خواب دو نفره چوبی باید دکوراسیون و طراحی داخلی اتاق خواب خود را مد نظر قرار دهید.

 

 

ابعاد استاندارد تخت خواب دو نفره

تخت های دو نفره موجود در بازار دارای ابعاد مختلفی هستند که انتخاب آنها متناسب با فضای اتاق، نحوه خوابیدن و یا اندام درشت افراد خواهد بود. مثلا تخت خواب های کوئین با ابعاد ۲ متر در ۱۶۰ سانتیمتر یکی از نمونه های محبوب و پرطرفدار است که اغلب مردم این ابعاد را برای تخت خواب خود انتخاب می کنند. اگر اتاق خواب شما فضای کافی برای استفاده از تخت های بزرگ را دارد و یا اینکه با توجه به جثه خود مجبور به استفاده از تخت هایی با ابعاد بزرگتر هستید، می توانید تخت خواب کینگ با ابعاد ۲ متر در ۱۸۰ سانتی متر یا سوپر کینگ با ابعاد ۲ متر در ۲ متر را خریداری کنید.

 

 

ارتفاع مناسب تخت خواب دو نفره

ارتفاع استاندارد تخت خواب دو نفر، بین ۳۵ تا ۴۰ سانتی متر است به طوری که پاها در زمان نشستن روی تخت، خم نشده و یک زاویه ۹۰ درجه با لبه تخت داشته باشند. بلند بودن ارتفاع تخت می تواند خطر افتادن و آسیب را برای شما به همراه داشته باشد و از طرفی، کوتاه بودن آن نیز سبب تجمع آلودگی و میکروب در فضای زیر تخت می شود و به دلیل عدم دسترسی برای نظافت، مشکلاتی را به همراه خواهد داشت. از این رو تخت های بدون پایه جک دار و همراستا با زمین به دلیل عدم نیاز به نظافت و وجود فضایی جهت جمع آوری برخی لوازم، انتخاب مناسبی هستند که برای خرید تخت خواب دو نفره چوبی می توانید به آن فکر کنید.

 

 

قیمت تخت خواب دو نفره چوبی

قیمت تخت دو نفره با توجه به فاکتورهایی مانند؛ بهترین برند تخت خواب دو نفره، جنس چوب، ابعاد تخت، ارتفاع، رنگ و یراق آلات مورد استفاده تعیین می شود. مدل و سبک تخت خواب نیز از عوامل موثر در قیمت این محصول است به این صورت که تخت های کلاسیک با تاج بزرگ، قیمت بالاتری دارند زیرا مقدار متریال و کار روی آن بیشتر از تخت های ساده و مدرن است. همچنین مرغوبیت چوب و استفاده از رنگ های اختصاصی نیز از عوامل موثر بر قیمت خرید تخت خواب دو نفره چوبی خواهند بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.