مقالات

انواع مدل های تخت خواب دو نفره

انواع مدل های تخت خواب دو نفره

انواع مدل های تخت خواب دو نفره برای زوج های امروزی و با سلایق متفاوت، طراحی شده و علاوه بر تامین آرامش و راحتی آنها در هنگام خواب، دارای یک تناسب و هماهنگی نیز با دکوراسیون خانه و به ویژه اتاق خواب خواهد بود. از این رو اغلب افراد در هنگام خریداری و انتخاب تخت خواب، دقت و وسواس زیادی به خرج می دهند تا ضمن تهیه یک تخت خواب دو نفره استاندارد و راحت، محیط خانه را نیز به شکل دلخواه خود دیزاین کرده و بیشترین بهره وری را از فضای در اختیار خود داشته باشند. اگر شما نیز قصد خرید تخت خواب دو نفره دارید در ادامه با ما همراه باشید تا ضمن معرفی انواع مدل های تخت خواب دو نفره به شما در یک خرید آگاهانه و اصولی کمک شود.

 

انتخاب تخت خواب دو نفره

امروزه بیشتر تولیدکنندگان انواع مدل های تخت خواب دو نفره در تلاش اند تا بهترین مدل های تخت خواب دو نفره را در انواع و اشکال گوناگون و متناسب با نیاز و سلیقه افراد مختلف، طراحی کنند. در واقع تخت خواب های دو نفره نیز همانند سایر لوازم منزل، در سبک ها و مدل های گوناگونی ساخته و به بازار عرضه می شوند و همه افراد با نظرات گوناگون می توانند مدل های ساده و یا لوکس و خاص را براحتی فراهم کنند. در ادامه به برخی از مدل های موجود در بازار اشاره خواهیم داشت.

 

 

 

تخت خواب دو نفره پنلی

یکی از ساده‌ترین انواع تخت های دو نفره است که در قسمت بالای تخت یک پنل یا صفحه ای قرارداده شده که البته در برخی مدل ها این پنل در قسمت پایین تخت نیز در اندازه کوچکتر دیده می شود که وجود آن دلیل نامگذاری این تخت می باشد. تخت های پنلی در متریال گوناگون قابل طراحی و تولید هستند که به دلیل نبود چارچوب یا فِرِمی در اطراف آن برای محیط های کوچک و با حداقل فضا، تناسب بیشتری دارند.

 

 

 

تخت خواب دو نفره سورتمه‌ای

شاید بتوان مدل سورتمه ای را یکی از بهترین مدل های تخت خواب دو نفره دانست. جذابیت این مدل مربوط به حالت کمانی یا قوسی است که در بالا و پایین تخت، طراحی شده و به آن شکل سورتمه مانند می دهد. البته این مدل، فضای بستری را در مقایسه با مدل پنلی اشغال می کند و برای اتاق خواب های کوچک و محیط های آپارتمانی اصلا توصیه نمی شود. مدل سورتمه ای همچنین کاملا مناسب علاقمندان به تخت خواب های دو نفره چوبی است چراکه معمولا از چوب‌های تیره برای ساخت آن استفاده می شود.

 

 

تخت خواب دو نفره پوستر

مدل پوستر نیز در میان انواع مدل های تخت خواب دو نفره طرفداران مخصوص به خود را داشته که به لحاظ شکل منحصر به فرد آن که دارای چهار ستون در چهار ضلع تخت است مناسب هر نوع سلیقه ای نمی باشد. این مدل نیز برای اتاق‌خواب‌های بزرگ تناسب بیشتری داشته و در زمره لوکس ترین و بهترین مدل های تخت خواب دو نفره به شمار می رود. این سبک دارای مدل های دیگری نیز هست که عبارتند از:

پوستر مدادی : این مدل دارای ستون ‌های باریک و بلند می باشد.

پوستر کوتاه: ستون ‌های کوتاه در این طرح، شاخصه اصلی آن است.

پوستر نیمه: در پوستر نیمه، ستون ‌های نامتقارن یا بلند و کوتاه در بالا و پایین تخت بیشتر به چشم می خورد.

 

 

تخت خواب دو نفره کَنوپی

یکی از مدل های هم خانواده با مدل پوستر، کنوپی است که دارای چهار ستون بوده اما برخلاف پوستر از یک طرف آزاد نیستند بلکه دارای یک چارچوب بر روی چهار ستون اطراف تخت می باشند. این مدل حتی قابلیت نصب پرده حریر یا تور را دارد که امروزه کمتر شاهد این کار هستیم و اغلب زوج ها هیچ نوع المان اضافه ای را بر روی آن سوار نمی کنند. البته توجه به ارتفاع سقف برای خرید این نوع تحت خواب، الزامی است و در صورت کوتاه بودن سقف اتاق خواب خود، بهتر است از خرید این تخت، صرف نظر نمائید.

 

 

تخت خواب دو نفره مورفی یا تاشو

مدل مورفی که امروزه تحت عنوان تخت‌های تاشو نیز شناخته می شوند، از جمله بهترین برند تخت خواب دو نفره است که برای استفاده در آپارتمان و اتاق های کوچک، کاملا کارآمد و مناسب خواهد بود. به این صورت که با جمع شدن این مدل از تخت خواب های دو نفره در طول روز فضای بیشتری در اختیار خواهید داشت. البته راهکار دیگری برای فضاهای کوچک وجود دارد و آن تخت های جک دار هستند که فضایی مناسب جهت قرار دادن برخی لوازم و وسایل اضافی را در اختیار شما قرار می دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.