مقالات

نکات مهم در خرید تخت نوزاد

بهترین تخت نوزاد برای سیسمونی

نکات مهم در خرید تخت نوزاد برای انتخاب یک محصول ایده آل و با ویژگی های دلخواه، راهنمای مناسبی برای والدینی است که قصد تهیه بهترین تخت نوزاد برای سیسمونی را دارند. بدون شک خرید لوازم نوزاد یکی از لذت بخش ترین کارها برای والدین و اطرافیان نوزاد است اما نباید فراموش کرد که این کار نیازمند دقت و توجه کافی نیز می باشد چراکه راحتی و سلامت نوزاد در گرو انتخاب مناسب هریک از لوازم او خواهد بود. به همین منظور در این بخش، نکات مهم در خرید تخت نوزاد را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد.

 

امکان جابه جایی و قرارگیری در کنار تخت والدین

با توجه به اینکه نوزاد در روزهای ابتدایی تولد، نیازمند مراقبت بیشتری است و معمولا بسیاری از نوزادان به دلیل مشکلاتی مانند کولیک دائمأ بیقرار هستند، لزوم قرارگرفتن تخت آنها در کنار والدین بسیار مهم است. از طرفی با توجه به جثه کوچک نوزاد، خواباندن او بر روی تخت و کنار پدر و مادر نیز کار عاقلانه ای به نظر نمی رسد. لذا پیشنهاد ما استفاده از تخت هایی است که از یک طرف باز شده و با قرارگرفتن در کنار تخت والدین، امکان مراقبت سریع و صحیح را ایجاد می کند. همچنین از نکات مهم در خرید تخت نوزاد ، تهیه تخت هایی با قابلیت جایه جایی است تا به این وسیله، نوزاد در تمام طول روز در مقابل چشمان والدین باشد.

 

تخت های کشودار و دارای نرده

وجود کشوهایی در قسمت های مختلف یک مزیت برای تخت نوزاد محسوب می شود چراکه بهترین مکان برای نگهداری از وسایل کودک، جایی در اطراف تخت است تا در صورت نیاز، والدین براحتی به آن دسترسی داشته باشند. در غیر این صورت مجبور خواهید بود هریک از لوازم نوزاد را در کمد یا سبدهایی پراکنده بچینید.

از نکات مهم در خرید بهترین تخت نوزاد برای سیسمونی توجه به نرده های اطراف تخت نیز می باشد. شاید در ماه های اول تولد نوزاد، این ویژگی چندان مورد نظر والدین نباشد اما با شروع شش ماه دوم زندگی نوزاد و حرکت های او، نبود نرده های محافظ می تواند تا حدود زیادی خطرساز باشد. استفاده از تخت هایی با نرده های متحرک نیز ایده مناسبی است به طوری که در سال های بعد می توانید در صورت لزوم آنها را جدا کنید.

 

توجه به ایمنی تخت نوزاد

یکی دیگر از نکات مهم در خرید تخت نوزاد که از اهمیت بسیار زیادی نیز برخوردار می باشد، توجه به ایمنی تخت خواب نوزاد و امنیتی است که فرزند شما در آن خواهد داشت. درواقع والدین می بایست در هنگام تهیه تخت نوزادشان اولویت هایی را در نظر بگیرند که این موارد مستقیمأ با سلامت نوزاد در ارتباط خواهد بود.

مهم ترین اولویت ابعاد مناسب و استاندارد تخت خواب است. به این صورت که تخت نوزاد نه آنقدر بزرگ باشد که خطراتی با غلت خوردن برای کودک ایجاد شود و نه آنقدر کوچک باشد که نوزاد نتواند به راحتی دست و پاهای خود را در آن حرکت دهد.

اولویت بعدی برای ایمنی تخت نوزاد، ارتفاع تخت و بلندی و استحکام نرده‌های محافظ آن می باشد. حداقل ارتفاع ۲۰ و حداکثر ۳۰ و ۴۰ سانتی متر و همچنین وجود نرده های محکم و متحرک به ارتفاع ۷۰ سانتی متر از جمله مواردی است که باید برای ایمنی نوزاد به آن توجه کنید.

 

انتخاب مدل تخت بر اساس سن استفاده

به طور حتم کارایی تخت نوزاد تنها برای ماه های اولیه نمی باشد و معمولا اغلب والدین در هنگام انتخاب این وسیله، به ده سال بعد نیز توجه می کنند. بر این اساس برخی مدل های تخت نوزاد تا سنین ۴ یا ۵ سالگی طراحی شده اند و برخی دیگر نیز که با عنوان تخت نوجوان شناخته می شوند برای سنین ۱۰ سال و بیشتر، جوابگو خواهند بود. بنابرای مورد دیگری که از نکات مهم در خرید تخت نوزاد به حساب می آید، توجه به سن استفاده از تخت خواب است. به همین منظور تخت هایی با متریال مرغوب و مدل هایی که در طی سال ها همچنان جذابیت و زیبایی خود را حفظ کنند، انتخاب مناسبی خواهند بود.

 

جنس مناسب برای ساخت تخت نوزاد

یکی از فاکتورهای با اهمیت که به عنوان نکات مهم در خرید تخت نوزاد باید به آن توجه ویژه داشته باشید، متریال مورد استفاده برای ساخت آنها است. چراکه استفاده از جنس مرغوب علاوه بر دوام و کارایی بهتر تخت، در سلامت کودکان نیز نقش مهمی خواهد داشت. بنابراین توصیه می شود در موقع خرید، اطمینان داشته باشید از متریال یا رنگ های حساسیت زا در ساخت تخت نوزاد استفاده نشده باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.