مقالات

بهترین تخت نوزاد برای سیسمونی

بهترین تخت خواب نوزاد

بهترین تخت نوزاد برای سیسمونی و انتخاب زیباترین مدل که دوام و ماندگاری مناسبی داشته باشد، از جمله خواسته های اغلب والدین در هنگام خرید لوازم فرزندشان است. درواقع تمام قسمت های خرید سیسمونی و فراهم کردن وسایل مورد نیاز برای تولد نوزاد، از اهمیت بالا و لذت وصف نشدنی زیادی برخوردار است و به همین دلیل ممکن است در هنگام خرید سیسمونی، به جای توجه کردن به کیفیت لوازم و به ویژه تخت خواب نوزاد، غرق در زیبایی و طراحی های متنوع این محصولات شوید. لذا در این مطلب به ویژگی های بهترین تخت نوزاد برای سیسمونی پرداخته و راهنمایی های لازم جهت انتخاب و خرید این لوازم را ارائه خواهیم نمود.

ثبات و استحکام تخت نوزاد

دوام و استحکام تخت یکی از ضروری ترین ویژگی های بهترین تخت نوزاد برای سیسمونی محسوب می شود و می بایست در هنگام خرید تخت، حتمأ از ثبات آن برای قراردادن نوزاد خود، مطمئن باشید. چراکه بی توجهی به این مورد، ممکن است با حوادثی برای فرزند تازه متولد شده شما، همراه باشد. به همین دلیل توصیه می شود موقع خرید، دقت ویژه ای برای اطمینان از استحکام و مقاومت بدنه تخت به خرج دهید.

تطابق تخت با سنین بالاتر نوزاد

علی رغم اینکه تخت خواب نوزاد برای استفاده نوزاد تازه متولد شده خریداری می شود اما معمولا تا سنین بالاتر و بین ۳ تا ۱۰ سال، انتظار می رود که کارایی و دوام خوبی داشته باشد. به همین دلیل توجه به کیفیت و دوام تخت نوزاد اهمیت زیادی دارد و بهتر است تخت هایی را خریداری کنید که تا سنین بالاتر نیز تناسب و تطابق داشته و مجبور نباشید در سال های بعد، مجددأ برای کودک خود یک تخت بزرگتر تهیه نمائید.

راحتی و امنیت نوزاد در تخت خواب

راحتی و امنیت نوزاد از نکات بسیار مهم در هنگام خرید تخت خواب است چراکه معمولا در سال های ابتدایی، نوزاد بیشتر اوقات بر روی تخت خوابیده و به همین دلیل باید از ایمنی و محکم بودن آن اطمینان داشته باشید. بنابراین، یکی از ملاک های انتخاب بهترین تخت نوزاد برای سیسمونی به ایمنی بالای آن و احساس امنیت والدین برای قراردادن نوزاد در داخل تخت، مربوط می شود.

علاوه بر آن، توجه داشته باشید که تخت های حفاظ دار را برای نوزاد خود انتخاب کنید البته تخت هایی با نرده های متحرک و بازشو برای نوزادان اصلا مناسب نیستند و احتمال بازشدن ناگهانی و افتادن آنها زیاد است. همچنین فاصله میان نرده های حفاظ نباید خیلی زیاد یا خیلی کم باشند تا از رد شدن یا گیرکردن قسمت هایی از بدن نوزاد، جلوگیری شود.

جنس مورد استفاده برای ساخت تخت نوزاد

همان طور که می دانید جنس های مورد استفاده برای ساخت تخت نوزاد، متفاوت هستند و هریک ویژگی های مخصوص به خود را دارند. اما بهترین متریال برای ساخت تخت نوزاد، چوب است که طبیعتأ ضمن برخورداری از دوام بالا، قیمت بیشتری هم دارند. از این رو تخت های چوبی برای والدینی که ملاک انتخاب آنها قیمت نیست، بهترین تخت نوزاد برای سیسمونی خواهد بود. ام ‌دی‌ اف، فلز و فرفورژه نیز، دیگر مواد و متریالی هستند که برای ساخت تخت های سیسمونی، مورد استفاده قرار می گیرند که در مقایسه با چوب، کیفیت، دوام و قیمت پایین تری دارند. ضمن اینکه تخت های فلزی، به هیچ عنوان برای نوزاد، توصیه نمی شود.

بهترین رنگ برای تخت خواب نوزاد

انتخاب رنگ برای تخت خواب نوزاد، امری سلیقه ای و کاملا به خواست و نظر والدین نوزاد مربوط می شود. اما با این حال بسیاری از والدین در هنگام تهیه سیسمونی و انتخاب رنگ تخت، دچار سردرگمی و تردید می شوند. توصیه می شود که صرف نظر از علاقه و یا تطابق بیشتر با دکوراسیون، از رنگ های لطیف و شاد مانند؛ سفید، استخوانی، شیری، کرم، صورتی یا آبی بسیار روشن و ملایم استفاده کنید. چراکه این رنگ ها، القاگر حس آرامش بوده و باعث می شود دکوراسیون اتاق کودک شاد و جذاب شود. همچنین این رنگ ها، قابل استفاده برای هر دو جنس نیز می باشند. اما درصورتی که چندان علاقمند به استفاده از این رنگ ها نمی باشید، می توانید متناسب با تزئین و رنگ اتاق و یا رنگ بندی سایر لوازم خریداری شده برای سیسمونی، اقدام به انتخاب رنگ تخت نمائید.

سخن پایانی

امروزه تنوع تخت های سیسمونی نوزاد بسیار زیاد هستند که همین مسئله، لزوم دقت و صرف توجه بیشتر را در هنگام خرید بیشتر می کند. در مطلب فوق به بخشی از مهم ترین ویژگی ها برای انتخاب بهترین تخت خواب نوزاد اشاره شد تا در هنگام خرید، با یادآوری این نکات بتوانید یک خرید عالی، مطمئن و ماندگار داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.