مقالات

قیمت تخت خواب دو طبقه

قیمت تخت خواب دو طبقه

قیمت تخت خواب دو طبقه تحت تاثیر عوامل مختلفی است که در ادامه به بررسی آن می پردازیم

فضای محدود و متراژ پایین اغلب آپارتمان ها در زندگی های امروزی، باعث به وجود آمدن مشکلات و محدودیت هایی برای ساکنین این منازل شده و طراحان را برآن داشت که متناسب با وضعیت موجود، امکانات ضروری زندگی را به گونه ای که مناسب فضای کوچک آپارتمانی باشند طراحی کنند. ایده طراحی تخت های دو طبقه از جمله این موارد است که این روز ها برای استفاده در فضاهای کوچک و آپارتمانی، کاملا جوابگو بوده و ضمن اشغال فضای بسیار کم، بهره وری مناسبی نیز از فضای موجود به همراه داشته است. قیمت تخت خواب دو طبقه نیز تحت تأثیر عواملی مانند جنس، طرح، ابعاد و رنگ متفاوت بوده که در این بخش، با بررسی این عوامل، شما را برای خرید بهترین تخت خواب دو طبقه از نظر جنس و قیمت راهنمایی خواهیم کرد.

مزایای تخت خواب دو طبقه

اگر فضای اتاقی که برای فرزندان خود در اختیار دارید محدود است و قصد تهیه تخت خواب برای آنها را دارید، توصیه ما به جای خرید دو تخت یک نفره، تهیه یک تخت دو طبقه است. این نوع تخت خواب ها با طراحی عالی، به شما امکان بهترین استفاده را از فضای موجود داده و در عین حال، نمای زیبا و فوق العاده ای را نیز به اتاق فرزندانتان می بخشد. همچنین طراحی برخی از انواع این تخت ها به گونه ای هستند که در طبقه بالا، تخت کودک و در قسمت پایین، امکاناتی مانند کتابخانه، کمد و میز به صورت ترکیبی و بسیار شکیل قرار گرفته که در حالت عادی، استفاده از آنها نیازمند فضای بسیار بیشتری خواهد بود. اما به صرفه بودن قیمت تخت خواب دو طبقه نسبت به تخت های یک نفره، مزیت اصلی استفاده از این نوع لوازم است. به طوری که؛ اگر یک تخت دو طبقه برای فرزندان خود تهیه نمائید، قیمت آن در مقایسه با دو تخت یک نفره، مناسب تر خواهد بود.

عوامل تاثیرگذار در قیمت تخت های دو طبقه

قیمت تخت خواب دو طبقه نیز همانند سایر تخت ها، با عوامل گوناگونی در ارتباط است. جنس و متریال بکار رفته در ساخت، نخستین معیاری است که شما با اطلاع از آن می توانید، هزینه های لازم برای خرید تخت را پیش بینی کرده و بر طبق بودجه مدنظر خود، دست به انتخاب بزنید. مثلا تخت های ساخته شده از چوب های پرس شده با روکش PVC و یا MDF در مقایسه با تخت های چوبی ارزان تر هستند. وجود میله های فلزی که به ایمنی و استحکام تخت کودک شما کمک می کند نیز از دیگر عواملی است که در قیمت این تخت خواب ها، نقش دارند.

تخت های دو طبقه ای که دو تخت در پایین و بالا دارند نیز نسبت به مدل هایی که در قسمت پایین دارای امکاناتی نظیر کاناپه، کمد و میز هستند، تا حدود زیادی مناسب تر می باشند. علاوه بر آن، امکانات متنوعی نظیر سیستم روشنایی برای پایین تخت و یا استفاده از پله به جای نردبان، عوامل دیگری هستند که به شکل قابل توجهی در قیمت تخت خواب دو طبقه موثر خواهند بود.

خرید تخت های دو طبقه

توجه داشته باشید در هنگام خرید تخت خواب دو طبقه، بیشتر از آنکه به زیبایی و نمای اتاق کودک خود توجه می کنید، لازم است کیفیت و ایمنی فرزند خود را در رأس اهمیت قرار داده و پس از بررسی مقاومت و کیفیت متریال و همچنین ویژگی های ساختاری، اقدام به خرید نمائید.

اطمینان از استحکام نرده های محافظ اطراف تخت نکته مهمی است که در موقع خرید تخت خواب دو طبقه، باید به آن دقت کنید. زیرا در صورتی که ارتفاع نرده ها و مقاومت آنها زیاد نباشد، احتمال سقوط کودک در خواب وجود دارد. کارایی تخت و استاندارد بودن امکانات طبقه پایین از مواردی است که بالا بودن کیفیت آنها، هم در راحتی کودک و هم در قیمت تخت خواب دو طبقه موثر می باشند.

نکته پایانی

به رغم کارایی فوق العاده این نوع تخت خواب ها و نمای زیبایی که برای فضای کوچک اتاق فرزندان شما به وجود می آورند، گاهی ممکن است به دلایلی مانند استفاده از متریال نامرغوب و عدم استحکام لازم، خطراتی را نیز برای کودک شما به همراه داشته باشند. لذا هیچ گاه، مناسب بودن قیمت تخت خواب دو طبقه را ملاک مناسبی برای انتخاب و خرید قرار نداده و با توجه به اهمیت ایمنی و سلامت کودک خود، مواردی مانند کیفیت و استحکام بالا را ملاک اصلی انتخاب خود قرار بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.